رپورتاژ آگهی ترکیبی از تبلیغات و مقالهنویسی است. نویسنده در این نوع محتوا تلاش میکند تا با استفاده از تکنیکهای کپی رایتینگ و نوشتن یک مقاله حرفهای، مشتریان را به سمت کسب و کار جذب کند. این نوع محتوا به کسب و کارها کمک میکند تا به صورت هوشمندانه از آن استفاده کرده و نرخ جذب مشتری را افزایش دهند. یک رپورتاژ آگهی خوب باید به گونهای نوشته شود که هم سرگرمکننده باشد و هم مشتریان را برای خرید متقاعد کند.
رپورتاژ آگهی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی، به شما این امکان را میدهد که به صورت غیرمستقیم و با ارائه اطلاعات مفید، مخاطب را به سمت خرید محصولات یا خدمات خود هدایت کنید. به همین دلیل، بسیاری از کسب و کارها تلاش میکنند تا از این نوع محتوا به عنوان یک تکنیک فروش نرم استفاده کنند. با داستانسرایی و ارائه محتوای ارزشمند، میتوان نرخ جذب مشتری را به طرز چشمگیری افزایش داد. به هر میزانی که کیفیت نگارش یک رپورتاژ بالا باشد، به همان اندازه قیمت رپورتاژ آگهی نیز افزایش چشمگیری پیدا میکند.
ایجاد حس نیاز: یکی از مهمترین تکنیکها برای نوشتن رپورتاژ آگهی، ایجاد حس نیاز در مخاطب است. اگر شما بتوانید چنین احساسی را در بین خواننده مقاله به وجود بیاورید، این موضوع باعث میشود تا کیفیت مطلب شما افزایش پیدا کرده و بتوانید از این طریق تعداد مشتریانی که جذب میکنید را افزایش دهید. به هر میزانی که مخاطب پس از مطالعه رپورتاژ شما حس نیاز به خدمات و محصولات تبلیغ شده پیدا کند، این موضوع باعث میشود تا مشتری وارد وبسایت کسبوکار مربوطه شده و حتی اگر مشتری برای خرید محصول متقاعد نشود، از این طریق میتوان اقدام به بهبود رتبه سایت کرد. بهمنظور نگارش رپورتاژ آگهی باید توجه بسیار زیادی به داستانسرایی داشته باشید. در واقع شما باید خودتان را به جای مشتری قرار داده و داستانی را تعریف کنید که حس نیاز را در مخاطب قلقلک بدهد.
توجه بسیار زیادی به تیترها داشته باشید: از آنجایی که هدف از نوشتن رپورتاژ آگهی این است که مطلب شما بیشتر شبیه به یک مقاله کاربردی باشد، نیاز است تا توجه بسیار زیادی به نگارش محتوا خود داشته باشید. در کنار این مسئله، لازم است تا تیترهایی را برای رپورتاژ انتخاب کنید که قانعکننده، جالب و جذاب باشد. بهتر است تا تیترها و عنوانهایی را انتخاب کنید که حس کنجکاوی را در خوانندگان به وجود بیاورد. تیترهای جذاب میتوانند مخاطب را ترغیب کنند تا ادامه مطلب را بخوانند و این امر میتواند به افزایش نرخ تبدیل مشتریان منجر شود.
پیش از نگارش رپورتاژ آگهی تحقیق کنید: هر شخصی که قصد دارد تا در حوزه تبلیغات فعالیت کند، میداند که اهمیت تحقیق بسیار زیاد است. یکی از مهمترین موضوعاتی که پیش از نوشتن رپورتاژ آگهی باید در مورد آن تحقیق کنید، محل انتشار رپورتاژ است. این که پس از اتمام سفارش رپورتاژ آگهی قرار است مطلب شما در کدام وبسایت منتشر شود، یک موضوع بسیار مهم است. در واقع شما باید متناسب با مخاطبین محل انتشار رپورتاژ مطلب خود را آماده کنید. بهعنوان مثال اگر قصد دارید تا رپورتاژ آگهی خود را در یک سایت با مخاطبین جوان منتشر کنید، لحن شما برای تولید محتوا باید متفاوت با وبسایتی باشد که مخاطبین آن افراد بزرگسال و یا از یک جنسیت خاص است. همچنین لازم است تا در مورد محصول و خدمتی که قصد تبلیغ آن را دارید تحقیق کرده و اشراف کاملی به آن داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن محتوای تبلیغاتی را نوشته و از این طریق اقدام به جذب مشتری برای کسبوکارها کنید.
رپورتاژ خود را با موارد بصری جذاب کنید: استفاده از موارد بصری مثل عکسها، نمودارها، اینفوگرافیها و… به جذابتر شدن محتوا شما کمک کرده و باعث میشود تا کیفیت رپورتاژ تولید شده افزایش چشمگیری پیدا کند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که بهعنوان یکی از مهمترین نکات برای تولید محتوا از این موارد بصری استفاده کنید. البته باید بدانید که قرار دادن بیش از حد از عکسها یا نمودارها میتواند تعداد کلمات محتوا شما را کاهش داده و این موضوع باعث میشود تا نتوانید به درستی مخاطب را جذب رپورتاژ خود کنید. این که در رپورتاژ آگهی خود چه میزان محتوا بصری قرار دهید به عوامل مختلفی بستگی دارد.
مهمترین کاربرد یک رپورتاژ آگهی خوب جذب مشتری، معرفی کسبوکار و محصولات به مشتریان جدید، تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران بالفعل، کمک به بهبود رتبه سایت و… اشاره کرد. همانطور که مشاهده میکنید، کاربردهای مختلف رپورتاژها باعث شده تا کسبوکارها نگاه ویژهای به این دسته از محتواها داشته باشند و تلاش کنند تا از این طریق به بهبود وضعیت خود کمک کرده و نرخ جذب مشتری را از این طریق افزایش دهند.
از مهمترین مزایا انتشار رپورتاژ میتوان به موارد زیر اشاره کرد: